воскресенье, 20 марта 2022 г.

Eesti rahvakunst käelises tegevuses koolieelses eas

allikas: https://www.tlu.ee/opmat/tp/eesti_rahvakunst/index.html

Maailm muutub ja inimene kaugeneb oma juurtest, traditsioonidest ning kommetest. Lasteasutuse üks eesmärke on huvi hoidmine koduloo, rahvarõivaste vastu. Läbi käelise tegevuse saame juhendada lapsi väärtustama ajalugu ja nägema ilu nii meie kui ka lähinaabrite rahvakunstis.

Rahvariietega on kokku puutunud enamus inimesi, kandes neid ise või nautinud laulupidude vaatepilti. Milline tähendus on rahvarõivastel, rahvakunstil ja kuidas seda lastele lähemale tuua? Püüame üheskoos leida võimalusi selle teema avardamiseks.

Vanasti oli rahvarõivas talupojarõivas, mida kanti nii argi- kui pidupäevadel. Kihnu kannab rahvarõivaid veel tänagi. Meieni on jõudnud teadmised enam naiste pidulikust riietusest, vähem meeste rõivastusest. Tavaliselt pärandasid emad oma käsitööoskused edasi tütardele ja seetõttu on paljud rahvariided põlvest- põlve ühesugused. Anti edasi erinevaid rahvatarkusi, kombeid, mänge ja meisterdamisoskusi.

Seome rahvakunsti ning käelise tegevuse läbi lugude rääkimise meie esivanemate kommetest. Lisaks rahvusliku traditsioonide hoidmise tuleb iga tegevuse juures tähelepanu pööratud ka:

• töövõtete, tehnikate ja teemade kordamisele käelises tegevuses,
• laste peenmotoorika arendamisele,
• fantaasia, reaalsuse ja loovuse tajumisele teemade valikul,
 huumori, mõistatuste ja kujundite kaasamisele,
• laste ealiste iseärasuste arvestamisele koolieelses eas.

Hoiame meie rahvuslikud traditsioonid alles,

Gled-Airiin Saarso 

Комментариев нет:

Отправить комментарий